Kent Lojistiği

İstanbul’daki insan, araç ve mal hareketinin, doğru olmasını İSTİYORUZ.

  • Toplu ulaşım aktarmalarında binilen sonraki aracın ücreti %50’si düşülecek ve bu durum, saat sınırlaması olmaksızın her aktarma için geçerli olacaktır.
  • Ulaşım için mesafeye, yoğun saate ve yoğun olmayan saate göre ücretlendirme yapılacaktır.
  • Metro ve metrobüs hattında çalışan minibüs ve otobüsler, kaldırılarak metronun gitmediği veya istasyonlar ile mahalle arası taşımada kullanılacaktır.
  • 34 plakalı bütün araçlarda (binek, ticari) ve İstanbul’da çalışma ruhsatlı diğer plakalı araçlarda “araç takip sistemi”, zorunlu olacaktır. Böylece her aracın ayda kaç saat trafikte kaldığı takip edilecek (aracını az kullananlar, daha az su veya doğal gaz ücreti ödeyecek, İstanbul Kartına ücretsiz biniş eklenecek vs.); minibüslerin durak dışında yolcu indirip bindirmesi ve dolmadığı için düşük süratle giderek trafiği yavaşlatmaları engellenecek; sıkışıklık ücreti alınacaktır.
  • Trafiği etkileyecek yerlere yapılacak AVM gibi binalara, inşaat izni verilmeyecektir.
  • Trafik akışını zorlaştıran örneğin trafik ışıklarının hemen yanındaki otobüs duraklar veya benzeri durdurucular, kaldırılacaktır.
  • FSM Köprüsü merkezli olarak Kadıköy – Esenyurt arasına ve Anadolu yakasında “minibüs caddesi” güzergahına Hava Ray veya raylı sistem yapılacak ve Prof.Dr. Ahmet Vefik ALP’in “Monoray” projesi hayata geçirilecektir. http://www.alparchitects.com.tr/kv_detay.asp?id=14.
  • Mevcut Metrobüs hattı, bu güzergâh altına metro hattı veya Hava Ray yapıldıktan sonra kapatılacak ve yeni yapılan hat, daha sonra Marmaray’a ve diğer metro hatlarına bağlanacaktır.
  • Deniz ulaşımında iç hat sefer sayısı artırılacak ve yeni arabalı vapuru hatları açılacaktır.
  • İki yaka arasındaki aylık hareketinin %50’den fazlasını deniz yolu ile yapanların İstanbul Kartına, her ay ücretsiz 25 biniş eklenecektir.
  • Her ilçeye, binek araç sayısına uygun yeterli sayıda, yeraltı otomatik çok katlı otopark yapılacak ve düşük ücretle kullanılması sağlanacaktır.
  • Otoparkı olmayan binalara (ticari, konut, üretim) inşaat ruhsat verilmeyecektir.
  • Prof.Dr. Ahmet Vefik ALP’in Haliç Sualtı Otopark projesi, hayata geçirilecektir. http://www.alparchitects.com.tr/kv_detay.asp?id=8
  • 20:00 – 06:00 saatleri arasında sokak aralarına park eden ticari ve binek araçlardan, Maslak, Zincirlikuyu, Levent, Mecidiyeköy vb. iş yoğun yerlere çalışan personel servislerinden veya bu bölgelere kendi aracı ile gidenlerden ve ticari veya sosyal hayatın yoğun olduğu bölgelere 24:00 – 06:00 saatleri haricinde dağıtım yapacak araçlardan Sıkışıklık Ücreti alınacaktır.
  • İki sahil yolu (Beşiktaş-Balta Limanı, Üsküdar – Harem) ve Bağdat Caddesi, bisiklet kullanımına uygun olacak şekilde araç trafiğine kapatılarak tramvay hattı ve hava Ray kurulacaktır.
  • Ticari ve sosyal hayatın yoğun olduğu yerlere toplu ulaşım ile gidenlerin İstanbul Kartını her ay ücretsiz 50 biniş eklenecektir.
  • Her yıl, süresi azami 5 yıl olan taksi plakası ihalesi yapılacaktır. Bu ihale verilecek plaka sayısı, her yıl mevcut taksi sayısının %10 fazlası olacaktır.
  • Metro ve otobüs güzergahı üzerinde olan taksi taşımalarında ödenecek ücret, taksimetrede yazan ücretin %25 fazlası olacaktır. Bu durum, taksilerde net görülecek şekilde yazılı olacaktır.
  • Mal akışı için
    • Ticari ve sosyal hayatın yoğun olduğu caddelerde veya sokaklarda ücretli yükleme-boşaltma cepleri olacak ve bu cepler, belirlenecek zaman planına göre (rezervasyonlu) kullanılacaktır.
    • Ticari ve sosyal hayatın yoğun olduğu yerlerdeki perakende noktalarına (AVM, cadde, sokak; mağaza, market, büfe vb.) dağıtım, sadece 24.00-06.00 arası olacak ve bunun haricinde sıkışıklık ücreti ödenecektir.
    • Atölye, fabrika vb. üretim yerlerinin gece yükleme ve boşaltması yapabilmesi amacıyla gece çalışan üretim yerlerinin belediye hizmetleri (su, çöp, ruhsat vb.) için yapacağı ödemeler, %25 indirimli olacaktır.
    • Trakya ve Anadolu’dan İstanbul’a gelen mallar, İstanbul’a girişte kurulacak merkezlerde toplanacak ve buradan İstanbul’a dağıtılacaktır. Bu dağıtım için konsolidasyon yapan (aynı veya yakın bölgedeki satış noktalarına farklı veya benzeri ürün dağıtımı) ve bu konsolide dağıtımı elektrikli hafif ticari araçlarla yapan markalar, belediye hizmetleri (su, çöp, ruhsat vb.) için %25 az ödeme yapacaktır.
    • Şehir içinde kalan sebze ve meyve halleri ve gıda toptan merkezleri, İstanbul sınırına alınacaktır.
    • İBB’ye ait boş araziler, depo yapılması amacıyla 15 yıl süresince lojistik firmalarının kullanımına ücretsiz verilecektir.
    • İBB’ye ait metrolar, 24:00 – 06:00 saatleri arasında hafif koli vb. hafif yüklerin taşınması amacıyla kullanılabilecektir.
    • İstanbul’un lojistik şehri olduğu bütün dünyaya anlatılacaktır.