Hareket – İnsan, Araç, Mal

İstanbul’daki insan, araç ve mal hareketinin, doğru olmasını İSTİYORUZ ve İstanbullularbeni İBB Başkanı olarak seçerse:

  • Toplu ulaşım (metro, metrobüs, deniz hatları, motor) ücreti, %50 düşürülecektir.
  • Toplu ulaşım aktarmalarında binilen aracın normal ücretin %50’si düşülecek ve bu, saat sınırlaması olmaksızın her aktarma için geçerli olacaktır.
  • Prof.Dr. Ahmet Vefik ALP tarafından hazırlanan “TRANSMAR” projesi, uygulanacaktır. http://www.alparchitects.com.tr/kv_detay.asp?id=5
  • Ulaşım ücretlerinin mesafeye göre düzenlenmesi ve yoğun saatler ve yoğun saatler haricine göre ücretlendirmenin geliştirilmesi, amaçlanmaktadır.
  • Trafiğin en yoğun olduğu saatler (08.00-09.00), mesai ve okul saati ile çakışıyor. Esnek mesai ve okul saatleri (06.00, 07.00, 08.00) ile rahatlama, sağlanacaktır.
  • Zincirlikuyu’daki Metrobüs aktarması, metro ile yapılacaktır.
  • Toplu ulaşım aracından inildikten sonra hemen bir taksiye binilmesi, İ-taxi her araçta zorunlu olacaktır, durumunda ise taksi ücretinin %20’si düşülecektir.
  • Metro ve metrobüs hattındaki minibüs ve otobüsler kaldırılacak ve bunlar, metronun gitmediği veya istasyonlar ile mahalle arasına seferlerde kullanılacaktır.
  • 34 plakalı bütün araçlarda (binek, ticari) ve İstanbul’da çalışma ruhsatlı diğer plakalı araçlarda “araç takip sistemi”, zorunlu olacaktır. Böylece her aracın ayda kaç saat trafikte kaldığı takip edilecek (aracını az kullananlar, daha az su vb. ödeyecek); gereksiz yere şerit geçişleri veya emniyet şeridi kullanımı veya gereksiz yere sol şeridi kullanım gibi ihlaller veya minibüslerin durak dışında yolcu indirip bindirmesi ve dolmadığı için düşük süratle giderek trafiği yavaşlatmaları engellenecek. Bunun için resmî kurumlarla (Emniyet vs.) çalışma yapılacaktır.
  • Trafiği etkileyecek yerlere yapılacak AVM gibi binalara, inşaat izni verilmeyecek ve trafik akışını zorlaştıran örneğin trafik ışıklarının hemen yanındaki otobüs duraklar veya benzeri durdurucular, kaldırılacaktır.
  • Deprem anında yolda kalan araçların kaldırılması için alınacak olan ağır yük helikopterleri, arızalı veya yolda kalan araçları kaldırmak için kullanılacaktır.
  • Trafik akışının daha iyi olması için İstanbulluların (örneğin Salih Altunışık) önerileri ve projeleri, değerlendirilecektir.
  • Raylı Sistem
    • Metro inşaatlarının daha az maliyetle ve daha hızlı yapılması sağlanacak ve Hava Ray projeleri, hayata geçirilecektir.
    • Prof.Dr. Ahmet Vefik ALP tarafından hazırlanan “Monoray” projesi, uygulanacaktır. http://www.alparchitects.com.tr/kv_detay.asp?id=14
    • Anadolu yakasında “minibüs caddesi” olarak bilinen güzergaha raylı sistem yapılacaktır.
    • Mevcut Metrobüs hattının altına metro hattı yapılacak ve daha sonra Marmaray’a ve diğer metro hatlarına bağlanacaktır. Esas amaç, mevcut metrobüsü kaldırılarak ya araç trafiğine açılması ya da raylı sistem veya Hava Ray yapılmasıdır.
    • Kozyatağı – Bahçeşehir arasına metrobüs sistemi veya köprüye ilave ağırlık getirmeyecekse raylı sistem yapılacaktır.
  • Deniz Ulaşımının daha fazla olması için
    • Sefer sayıları, artırılacak ve kapalı hatlar veya iskeleler, açılacaktır.
    • Yeni motor veya vapur (Kartal – Kadıköy, Avcılar – Beşiktaş, Kadıköy – Beykoz) hatları ve iskeleleri açılacaktır.
    • Yeni arabalı vapuru hatları (Yenikapı- Kadıköy, Bakırköy-Bostancı gibi) ve iskeleleri açılacaktır.
    • İBB Başkan Adayı Selim Kotil Bey’in önerisi olan “elektrikli vapur (Türkiye’de üretilen)”, kullanılacaktır.
  • Otopark
    • Binek araç alımında oturduğu yerin yakınında en az bir yıl otopark aboneliği (oturduğu binada otopark yoksa) veya otoparklı yerde oturduğuna dair resmi yazı gerekli olacaktır. Bunun için resmî kurumlarla (Emniyet vs.) çalışma yapılacaktır.
    • Ticari ve sosyal hayatın yoğun olduğu bölgelerdeki İSPARK ücretleri, 3 kat arttırılacaktır.
    • Araçlar için yeterli sayıda otoparkı olmayan binalara (ticari, konut, üretim) ruhsat verilmeyecektir.
    • Oturduğu yerde otopark imkânı olmadığı için sokaklara park edilmesini engellemek ve özellikle dar sokaklara park edilen araçlar nedeniyle itfaiye veya ambulans gibi araçların hareketini kolaylaştırmak amacıyla, bu yerlere yakın yer altı otoparkları yapılacak veya bu yerlere yakın otellerin ve AVM’lerin otoparklarını düşük ücretle kullanması sağlanacaktır.
    • Ticari hayatın yoğun olduğu yerlerde toplu ulaşım noktalarına yakın çok katlı yeraltı araç parklar, yapılacak ve araçlarını park edenler, toplu ulaşımı indirimli kullanabilecektir.
    • Sokak aralarına akşam veya gece park eden ticari araçlardan (kamyon, minibüs vb.) “sıkışıklık ücreti” alınacaktır.
    • Sokak aralarına akşam veya gece yanlış park etmiş binek araçlar (park edilmemesi gereken yere, kaldırıma vb.), gece sabaha kadar çekilecektir.
  • Aşağıdaki durumlarda “Sıkışıklık Ücreti” alınacaktır.
    • Sokak aralarına akşam veya gece park eden ticari araçlardan (kamyon, minibüs vb.)
    • İş plazalarının olduğu bölgelere (Maslak, Zincirlikuyu, Levent, Mecidiyeköy vb.) hizmet veren servislerden
    • İş plazalarının yoğun olduğu bölgelere kendi aracı ile gitmek isteyenlerden
    • Yayalaştırılan bölgelere girmek isteyen araçlardan
    • 24:00 – 06:00 saatleri haricinde dağıtım yapacak araçlardan
  • Yayalaştırma ve trafiğe kapatma
    • Ticari ve sosyal hayatın yoğun olduğu bölgeler (Tarihi Yarımada’da Eminönü -Sirkeci ve buraya çıkan araç trafiğinin olduğu yerler, Üsküdar Meydanı, Teşvikiye gibi) yayalaştırılacaktır.
    • Beşiktaş – Balta Liman arası sahil yolu, Üsküdar – Harem arası sahil yolu ve Bağdat Caddesi, trafiğe kapatılarak tramvay ya da Hava Ray ile ulaşım sağlanacaktır, ayrıca bu hat, bisiklet binilmesine uygun olacaktır.
  • Mal akışı için
    • Yayalaştırılan veya raylı sistemin olacağı ticari ve sosyal hayatın yoğun olduğu bölgelere gıda ve malzeme dağıtımı yapan hafif ticari araçlar haricinde araç girmesine izin verilmeyecek ve girmek isteyen araçlar, “sıkışıklık ücreti” ödeyecektir.
    • Sosyal hayatın yoğun olduğu caddelerde veya sokaklarda ücretli yükleme – boşaltma cepleri olacak ve bu cepler, belirlenecek zaman planına uygun olarak sadece hafif ticari araçlar tarafından kullanılacaktır.
    • Bütün perakende noktalarına (AVM, cadde, sokak; mağaza, market, büfe vb.) dağıtım, 24.00-06.00 arası olacak ve bunun haricinde yapılacak dağıtımlar için “sıkışıklık ücreti”, ödenecektir.
    • Atölye, fabrika vb. üretim yerlerinin gece yükleme ve boşaltması yapabilmesi amacıyla gece çalışan üretim yerlerinin belediye hizmetleri (su, çöp, ruhsat vb.) için yapacağı ödemeler, %50 indirimli olacaktır.
    • Trakya ve Anadolu’dan gelen mallar, İstanbul’un iki noktasında kurulacak merkezlerde toplanacak ve buradan İstanbul’a dağıtılacaktır. Bu dağıtım için konsolidasyon yapan (aynı veya yakın bölgedeki satış noktalarına farklı veya benzeri ürün dağıtımı yapan) ve bu konsolide dağıtımı elektrikli hafif ticari araçlarla yapan markalar, belediye tarafından verilen hizmetler (su, çöp, ruhsat vb.) karşılığı yapacakları ödemeler için %50 az ödeme yapacaktır.
    • Haller (Bayrampaşa, Kadıköy) ve Rami Gıda Toptancı Merkezi, İstanbul sınırına alınacaktır.
    • İstanbul’un “lojistik şehri” olduğu bütün dünyaya anlatılacaktır.
    • E-ticaret firmalarının şehir içi dağıtımında kullanabilmesi amacıyla nüfusun fazla olduğu bölgelerde veya bu bölgelere çok yakın yerlerde İBB tarafından “şehir içi lojistik depolar (urban warehouse)”, yapılacaktır. Bu depolar, ayrıca deprem sonrası için toplanma ve yaşama alanı olarak tasarlanacaktır.
    • Anadolu’dan İstanbul’a taze sebze, meyve vb. benzeri gıda ürünü getiren araçlar, 00:00 – 05:00 arasında FSM Köprüsünden geçiş yapabilecektir (“ücretsiz” geçiş için ilgili kurumlarla çalışma yapılacak).
  • İlgili STK’lerin ve uzmanların önerilerini almak amacıyla Belediye Başkanının göreve başlamasını takiben en geç iki ay içinde çalıştay yapılacaktır.